Kenija Safari

Kreirao sam ovaj site u sjećanje na prekrasni godišnji odmor koji smo proveli u Keniji od 4. do 19. veljače 2007, od toga prvi tjedan na safariju i drugi tjedan na moru. Organizirali smo putovanje preko African Safari Club. Godinama je u nama postojala želja da posjetimo Afriku i konačno je stigao taj dugo očekivani moment. Ranac s par kratkih majica i nekim osnovnim potrepštinama na leđa i pravo na aerodrom.

Krenuli smo iz Milana i nakon 10 sati leta (imali smo jedno spuštanje u Zanzibar) smo došli u Mombasa-u, petoga, rano ujutro. Prvi dan smo proveli u Shanzu-u, hotel Shanzu Beach. Bili smo u prolazu, ali nas je organizacija hotela pozvala na sastanak novih gostiju. Nismo imali ništa posebno za raditi pa smo se odazvali. Većina turista je bilo iz Njemačke. Nakon što su objašnjene osnovne stvari oko funkcionalnosti hotela, obroka i ostalih aktivnosti, gosti su bili pozvani da postave pitanja. Digao se je jedan Nijemac i protestirao što u sobi nema televizora. "U svakom normalnom hotelu s 4 zvjezdice je prisutan televizijski aparat, a ovdje ga nema", negodovao je gost. Direktor hotela mu je ljubazno, ali s malo ironije, objasnio da su afričke zvjezdice malo drukčije u odnosu na europske, i da je u Africi puno ljepše razgledati i uživati u okolini, nego sjediti u sobi i gledati televizijske programe.

Sljedeći dan smo krenuli na safari "Out of Africa" u jednom kombiju prilagođenom za tu namjenu. Krov se je mogao podići što je olakšavalo foto i video snimanje i promatranje divljih životinja. Bili smo upozoreni da je potrebno pažljivo pratiti uputstva vodiča i na njegov zahtjev spustiti krov, da bi se garantirala sigurnost u nekim posebno delikatnim situacijama.

Safari

"Out of Africa" je tour koji obuhvaća 4 kenijska nacionalna parka: Tsavo Est, Jezero Nakuru, Masai Mara e Kilimanjaro Kimana. Odsjeli smo u tri razna kampa, uvijek u bungalowu. Između parkova smo se premještali s malim avionom koji može prevesti 20 osoba. U grupi nas je bilo 18, raznih europskih nacionalnosti.

Vidjeli smo sve životinje koje se mogu očekivati na safariju, osim leoparda i geparda, uživali smo u prekrasnim krajolicima, koji su se mijenjali od parka do parka i udisali afrički zrak, uživajući u novim, za nas nepoznatim mirisima savane.

Bilo smo u društvu jednog para iz Njemačke, Johanna i Albert, i iz Engleske, Gill e Jonathan, s kojima smo proveli ugodne trenutke, dobro se zabavili i podijelili naše dojmove. Podijeliti vlastite utiske s drugim osobama je sigurno pridonijelo uspjehu cijelog putovanja.

Organizacija safarija je bila gotovo savršena: sve vrlo precizno i na vrijeme, programi dinamični i različiti od parka do parka. Ljubaznost osoblja doista na viskom nivou i ono najvažnije, spontana, s iskrenom željom da se izađe u susret turistu i da se zadovolje njegove želje, koliko god je to moguće.

Odmor na moru

Drugi tjedan smo proveli na moru u Watamu-u, u bungalowu hotela Watamu Beach. Pijesak na plaži je bijel i lijep, ali zbog velike razlike plime i oseke (oko 3 metra), granična linija između plaže i mora je puna organskih otpadaka (lišće i alge) koji se nalaze i u moru. Za vrijeme oseke praktično je nemoguće okupati se, ali bazen spašava stvar.

Odmah van zone koju zauzima hotel, nalazi se mjesto Watamu (oko 9 tisuća stanovnika) s većinom muslimanskog stanovništva. Malo dalje, preko puta ceste koja povezuje Mombasa-u i Malindi, se nalazi dio mjesta s kršćanskom većinom. Prisutan je i veliki broj Talijana (par stotina) koji već godinama žive u ovom mjestu.

Za vrijeme našeg boravka bili smo na jednom poludnevnom izletu u Malindi-u i na cjelodnevnom izletu s barkom koji su organizirali "beach boys" (lokalni dečki koji nude razne turističke usluge na plaži).

I ovdje smo imali dobro društvo, dva talijanska para: Angela i Andrea, i Silvia i Luca, koji žive vrlo blizu nas u Milanu (mali je svijet). Nadopunjujem ovaj dnevnik putovanja nakon 7 godina i mogu reći da smo s njima poduzeli i neka druga putovanja.

Deseta godišnjica

Kraj je listopada 2017. godine. Prošlo je deset godina od ovog izleta, ako ga tako mogu zvati. I danas je ovo jedno od mojih najdražih putovanja. U godinama koje su slijedile puno sam putovao, ali niti jedno putovanje mi nije ostavilo tako dobar utisak kao ovo u Keniju; moram reći da je sam safari bio najbolja stvar. Kako je svijet ogroman i veći dio nisam vidio, a količina novaca i slobodnog vremena je ograničena, ne vraćam se u mjesta koja sam već posjetio. Područje istočne Afrike nudi mnogo fantastičnih odredišta. 2012. god. sam posjetio otok Mafia. To je malo kopno okruženo Indijskim oceanom koje pripada Tanzaniji. Proveo sam tamo tjedan dana, opušten, upijajući atmosferu Afrike. Predivno mjesto, pogotovo za ljubitelje ronjenja. Vlasnica objekta u kojem smo odsjeli je provela puno godina na Zanzibaru i od srca mi je preporučila da ga posjetim.

To sam i učinio u ožujku ove godine. Zanimljivost je da sam letio istom zrakoplovnom linijom s kojom sam išao u Keniju. Proveo sam 5 dana na plažama sjevernog dijela otoka. Rekli su mi da su tamo najljepše i nisu pogriješili. Još jedna zanimljivost: u susjednom bungalovu je bio jedan par iz Zagreba. Mali je svijet! Zadnje dvije večeri sam proveo u Stone Town-u, glavnom gradu. Jako je uočljivo miješanje istočne i zapadne civilizacije. Jaki je utjecaj Indije, ali i Europe koja je kolonizirala ovaj otok. Prekrasna mješavina kulture i gastronomskih specijaliteta. Odsjeli smo u jednom hotelu koji je svojevremeno, do prije nekih 200 godina, bio kuća ministra financija omanskog sultana koji je u to vrijeme vladao ovim otokom. Najljepše mjesto gdje sam ikada odsjeo.

Petnaesta godišnjica

Početak je ožujka 2022. Prošli mjesec je prošlo petnaest ljeta od našeg posjeta Keniji. I dalje je na vrhu moje osobne liste turističkih odredišta koje smo posjetili. U zadnje dvije godine putujemo puno manje. Razlog je zaraza koja se proširila po cijelom svijetu i drži ljudi u svojim domovima. Riskantno je putovati, zbog gužve u zrakoplovu i na aerodromima, a u slučaju da se čovjek razboli, nema se baš puno povjerenja u zdravstvo nekih zemalja. Problem je i taj što je puno država ili zatvorilo vlastite granice, da bi se zaštitili od proširenja zaraze koja dolazi iz inozemstva, ili postavilo uvjete koji su prosječnom turistu neprihvatljivi. Ovdje mislim na karantenu: dođeš da bi vidio neku zemlju, ali prije toga moraš biti par dana u nekom hotelu, koji plaćaš, ali iz njega ne smiješ izaći. Nadajmo se da će sve to ubrzo završiti i omogućiti nam da poduzmemo nove turističke pothvate.